Menü

Fide’nin Kuruluş Felsefesi

Eğitimde dönüşüm, "okul" kavramını sorgulamaya başladığımızda ve günün gerçekleri ışığında yeniden biçimlendirme arayışına girdiğimizde anlam kazanacak.

Daha iyisini aradığımız, bunun için çalışıp sorguladığımız bir dönüşümün öyküsüdür Fide Okulları.

Okulların çoktan seçmeli sorularla yarış pistine benzediği bir ortamda, testlerdeki net sayısının tek başarı ölçütü olarak sunulduğu bir eğitim ortamında, aynılaşıp sistemin tuzağına düşmemek gerekiyordu.

Öğrenmenin parmak izi kadar farklı olduğuna inançla, her öğrencinin biricik olduğu kabulüyle çıktığımız öğrenme yolculuğunda sayılardan çok duyguları önceliklendirdik. Duygusal hayatın akademik hayat kadar değerli olduğunu biliyoruz tam da bu nedenle birinci önceliğimiz öğrenciler ve öğretmenler için olmazsa olmaz "iyilik hâli".

Fide, her paydaşın sesinin duyulabildiği, çoklu aklın okulun tüm karar aşamalarında işe koşulduğu, daha iyiyi aramanın bir ilke olarak benimsendiği, alınacak kararlarda çocuğun yüksek yararının birinci öncelik olarak görüldüğü bir iklimle büyüme yolculuğuna devam ediyor.

Öğrenmenin sürükleyici gücünün merak olduğunu biliyoruz; bu nedenle koordinasyon toplantılarında öğrencilerimize sunacağımız öğrenme içeriklerini kurgularken, ne öğrenileceği kadar nasıl bir öğrenme ortamı sunacağımızı da planlıyoruz. Öğrencilerimizin bilgiyi inşa ederken farklı disiplinlerden yararlanmalarına, üst düzey düşünme becerileri ile sorgulamalarına öncelik veriyoruz.

Biz tutkuyla bağlı olduğumuz eğitim biliminin ışığında yol almaya ve her gün yeniden öğrenmeye devam edeceğiz. Biliyoruz ki, geleceği emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek.

Müjdat Ataman