Pi Günü Kutlu Olsun

Pi Günü Kutlu Olsun

Fide Shop'la Dayanışma Kültürüne Katkı

Fide Shop'la Dayanışma Kültürüne Katkı

8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun

8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun

Geleceği emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek.

Geleceği emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek.

Yeni eğitim-öğretim yılına deprem güvenliği konusunda önemli bir çalışmayı tamamlamış olarak başladığımız için mutlu ve gururluyuz.

Yeni eğitim-öğretim yılına deprem güvenliği konusunda önemli bir çalışmayı tamamlamış olarak başladığımız için mutlu ve gururluyuz.

Fide Neden Farklıdır?

Çocuğun Üstün Yararı

Çocuğun Üstün Yararı

Öğrenme süreçlerinin her aşamasında odağımız öğrencilerdir. Tüm kararlarımızı çocuğun üstün yararını gözeterek alırız.

Depreme Dayanıklı Güvenli Ortam

Depreme Dayanıklı Güvenli Ortam

Fide Okullarının Serpil Yazıcı ve İdealtepe Kampüsleri, olası bir deprem sonrasında bir yaşam alanı olacak biçimde, kesintisiz kullanıma uygun olarak yapılandırılmıştır.

Sağlık Önceliğimiz

Sağlık Önceliğimiz

Fide’nin akademik ve idari personelinden belirli sayıda çalışan, her yıl Sağlık Bakanlığı onaylı temel ilk yardım eğitimlerine katılır ve sertifika alırlar.

Yemeklerimiz Fide Mutfaktan

Yemeklerimiz Fide Mutfaktan

Öğrencilerimiz Fide Mutfak ekibinin özenle ürettiği yiyeceklerle sağlıklı ve lezzetli bir beslenme deneyimi yaşar.

Yenilenebilir Enerji

Yenilenebilir Enerji

Fide Okulları Serpil Yazıcı Kampüsünde yer alan güneş panellerimiz sayesinde, sürdürülebilir bir Dünya için kendi elektrik enerjisini üreten okul olmanın ilk adımlarını hayata geçirdik.


Fide’nin Temel İlkeleri

Çocuğun Üstün Yararı

Çocuğun Üstün Yararı

Farklılaştırma, yaşamla bağ kurma, hareketlilik, bütünsel öğrenme ortamı, merak
İyilik Hâli

İyilik Hâli

Oyunsu süreçler, öz farkındalık, sosyal beceri, akademik ve sosyal benlik algısı, sağlık-güvenlik, dayanıklılık, açık fikir, denge
Dayanışma

Dayanışma

İçsel rekabet, yaşam rolleri ve becerileri, ortaklaşma, iş birliği
Evrensel Değerler

Evrensel Değerler

Farklılıklar, kişisel bütünlük, hakkaniyet, insan onuruna saygı, toplum hizmeti, merhamet
Demokratik Kültür

Demokratik Kültür

Çocuğa söz hakkı, açık ve şeffaf iletişim
Başarı

Başarı

Hedef belirleme, sorumluluk alma, öğrenme çıktıları, beceri gelişimi, bilimsel düşünce, sürdürülebilirlik, takip
Estetik Algı

Estetik Algı

Özen, değer verme, eleştirel düşünme, bakış açısı, yaratıcılık
Az Daha Çoktur

Az Daha Çoktur

Derinlik, nitelik, içselleştirme, sadelik
Ritim-Rutin-Ritüel

Ritim-Rutin-Ritüel

Kültür, gelenek, eylem, akış

Fideli Başarılar

Go Turnuvasında Bireysel Kategoride Birincilik Ödülü Go Turnuvasında Bireysel Kategoride Birincilik Ödülü

Go Turnuvasında Bireysel Kategoride Birincilik Ödülü

İstanbul Go Okulunun 6 Mart 2024 tarihinde düzenlediği Go Turnuvasında 4. sınıf öğrencimiz Mete ve 5. sınıf öğrencimiz Baran bireysel kategoride turnuvayı namağlup tamamlayarak birincilik madalyası kazandı.

Öğrencilerimiz Tırmanışta Türkiye Şampiyonu! Öğrencilerimiz Tırmanışta Türkiye Şampiyonu!

Öğrencilerimiz Tırmanışta Türkiye Şampiyonu!

Türkiye Dağcılık Federasyonu'nun 3-4 Şubat tarihlerinde Isparta'da düzenlediği Tırmanış Küçükler Bouldering Türkiye Şampiyonası’nda 7. sınıf öğrencimiz Zeynep ve 6. sınıf öğrencimiz Yiğit Türkiye Şampiyonu oldu. Aynı yarışmada 6. sınıf öğrencimiz Mavi Türkiye 4’üncüsü, 7. sınıf öğrencimiz Ali Çağan Türkiye 5’incisi, 5. sınıf öğrencimiz Akın Türkiye 7’ncisi oldu.

İstanbul Go Okulu 3. Kış Go Turnuvasında Öğrencilerimiz Şampiyon Oldu İstanbul Go Okulu 3. Kış Go Turnuvasında Öğrencilerimiz Şampiyon Oldu

İstanbul Go Okulu 3. Kış Go Turnuvasında Öğrencilerimiz Şampiyon Oldu

İstanbul Go Okulunun 6 Ocak Cumartesi günü gerçekleştirdiği 3. Kış Go Turnuvasında 4. sınıf öğrencimiz Mete, 5. sınıf öğrencilerimiz Bahar ve Baran 3 turu da galibiyetle tamamlayıp şampiyon oldu. Bu sonuçla Fide Okulları Go Takımı turnuvada 1.lik kupasını kazandı.

A Capella Fide, Avusturya’dan Bronz Madalya ile Döndü A Capella Fide, Avusturya’dan Bronz Madalya ile Döndü

A Capella Fide, Avusturya’dan Bronz Madalya ile Döndü

A Capella Fide, haziran ayında Avusturya Linz’de gerçekleştirilen ve 13 ülkeden, 17 koronun katıldığı Uluslararası Koro Yarışması ve Festivali Sound Waves Linz’de bronz madalya kazandı.

Fide Tırmanma Takımı Türkiye Şampiyonu! Fide Tırmanma Takımı Türkiye Şampiyonu!

Fide Tırmanma Takımı Türkiye Şampiyonu!

Fide Tırmanma Takımı, Aydın’da gerçekleştirilen Türkiye Okullar arası Tırmanma Sporu Müsabakalarında, “Küçük Kız” ve “Küçük Erkek” kategorilerinde Türkiye Şampiyonu oldu.

Fide Tırmanma Takımı İstanbul Şampiyonu! Fide Tırmanma Takımı İstanbul Şampiyonu!

Fide Tırmanma Takımı İstanbul Şampiyonu!

Fide Tırmanma Takımı, İstanbul Okullar Arası Tırmanma Sporu İl Müsabakalarında, “Küçük Kız” ve “Küçük Erkek” kategorilerinde İstanbul birincisi oldu.

Go Turnuvası İstanbul Şampiyonluğu Go Turnuvası İstanbul Şampiyonluğu

Go Turnuvası İstanbul Şampiyonluğu

Japonya İstanbul Başkonsolosluğu tarafından düzenlenen 5. Go Turnuvası’nda; Fide Okulları 4. sınıf öğrencileri Mehmet Bulut, Oktay ve Bahar, 3 turu da başarıyla tamamlayıp şampiyon oldu.

Yeni Dünyanın Cesur Çocukları! Yeni Dünyanın Cesur Çocukları!

Yeni Dünyanın Cesur Çocukları!

Öğrencilerimiz Elon Musk'ın çevrim içi okulu Astra Nova öğrencileri ile bir araya geldi. Her iki öğrenci grubu da kendi oluşturdukları problem durumlarını birlikte ele aldı ve en iyi çözümü birlikte belirledi. Bu heyecan verici buluşmaya katılan öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi kutluyoruz!

Siz de Fideli Olun!

Ön kayıt formunuzu iletin, sizi hemen arayalım.

Akademide Tematik Yaklaşım

Öğrenciler tematik yaklaşımda, birbirleriyle ilişkilendirilmiş derslerle bütünsel öğrenmeyi deneyimler. Öğrenme yolculuğuna, merak ettiğimiz büyük soru ile başlarız.

Öğrenciler tematik yaklaşımda, birbirleriyle ilişkilendirilmiş derslerle bütünsel öğrenmeyi deneyimler. Öğrenme yolculuğuna, merak ettiğimiz büyük soru ile başlarız.

1
2
Her yaş grubunda tematik anlayışı belirleriz. Örneğin, “Sanat” teması tüm okulda işlenirken her sınıf seviyesi sanatın başka bir alt başlığını inceler.

Her yaş grubunda tematik anlayışı belirleriz. Örneğin, “Sanat” teması tüm okulda işlenirken her sınıf seviyesi sanatın başka bir alt başlığını inceler.

Bütüncül ve disiplinlerarası bu yapı, büyük sorunun yanıtları ile birlikte, çocuğa pek çok alanla ilgili benzer ya da farklı bakış açıları kazandırır.

Bütüncül ve disiplinlerarası bu yapı, büyük sorunun yanıtları ile birlikte, çocuğa pek çok alanla ilgili benzer ya da farklı bakış açıları kazandırır.

3

Örneklerle Tematik Yaklaşım

Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı
Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı

Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı

Çocukların yaş gelişim özelliklerini göz önüne aldığımızda, bilgiyi bütünün parçası olarak gördükleri ve bütünleşik etkinliklerle bunu deneyimlemelerinin kalıcı öğrenmeleri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Tematik yaklaşım, bu öğrenmelerin biricik ve kalıcı olmasında bizler için yol göstericidir.

Tematik yaklaşımla; sanat, matematik, bilim, Türkçe gibi farklı öğrenme alanlarında bütünsel bir ilişkiler ağı oluşturulur. Çocuk, bu ilişkiler ağını kendi merakı ve öğrenme stiline uygun şekilde keşfeder, içselleştirir.

Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme
Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme

Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme

Fide’de ilk yıllar öğrenme 6 ana tema üzerinden gerçekleşir: Benim Öyküm, Sanat, Sistemler, Zaman, Doğa ve  İyilik-Sağlık. 

Her tema 6 hafta sürer ve bu temaların sonunda ulaşmak istediğimiz büyük fikirler vardır. Bizi bu büyük fikirlere götüren süreçte temel sorularımız çok önemlidir. Bu sorular aracılığıyla çalışmak istediğimiz konuların kapısını aralar ve içeriği derinleştiririz. Bu sorular, tartışmaya açık, yeni fikirler oluşmasına ortam sağlayan sorulardır. Her tema altında öğrenilecek dersler belirlenir, derslerin birbirine bağlandığı bütünsel öyküler oluşturulur. 

Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir
Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir

Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir

Tematik yaklaşımda, bütün derslerin yer aldığı eğitim öyküleri tasarlarız. Örneğin, 4. sınıflarda “Zaman” temasının alt teması olarak “Göç” konusunu işlerken bu temanın büyük fikri olan “Canlılar, Çeşitli Nedenlerden Dolayı Bir Yerden Bir Yere Gider.” büyük fikrine çeşitli sorularla ulaşmaya çalışırız:  Göç nedir? İnsanlar neden göç eder? Göç etmek bir tercih midir? Geçmişten günümüze insanlık tarihindeki önemli göçler nelerdir? Canlılar göç edecekleri yerlere nasıl karar verir? İnsanlar, göç ettikleri toplumu nasıl etkiler? 

Bu cevapları ararken öğrencilerimizden temada öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılı hikâyeler oluşturmalarını isteriz.

Tematik Yaklaşım ve Öğrenme Heyecanı Tematik Yaklaşım ve Öğrenme Heyecanı
Tematik Yaklaşım ve Öğrenme Heyecanı

Tematik Yaklaşım ve Öğrenme Heyecanı

Tema çalışmalarında öğrencilerin bütünü ve ilişkiler ağını görmelerini sağlayan bir bakış açısı oluşturmalarını hedefleriz. Öğrencilerin düşünmeyi görselleştirerek, eleştirel düşünmeyi destekleyen alışkanlıklar kazanmalarını ve bu anlamda kullanabilecekleri araçları çeşitlendirmelerini sağlarız.

Her zaman, dersleri ve öğrenmeyi öğrenciler için heyecan verici bir maceraya dönüştürmek için çalışırız.

Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçin.
WhatsApp