Sıkça Sorulan Sorular

Evet, Fide’de ödev var. Ödev, derinlemesine öğrenme için tasarlanmış bir içeriktir aslında. Ayrıca bağ atmak ve beceri geliştirmek içindir.

Fide’de ödev, bazen öğrencinin bir sonraki derse sorularla gelmesini sağlayan bir öncül niteliği taşırken bazen de öğrendiklerini pekiştirmesini sağlayan bir araç konumundadır. 

Aynı zamanda ödevleri, öğrencilerin derste öğrendiklerini uygulamaları ve pratik yapmalarını sağlayan bağımsız bir etkinlik olarak da görüyoruz.

Bu bakış açısıyla, çocukları sadece test soruları içeren çalışma kağıtlarıyla yüz yüze getirmek yerine, bazen konuyla ilgili bir araştırma yapmalarını, bazen bir şey izleyip öğrendikleriyle ilişkisini açıklamalarını bekliyoruz. Derste öğrendiklerini günlük hayatta da kullanmalarını istiyoruz.

Fide’de verilen ödevlerin niceliği ve sıklığı; sınıf seviyelerine ve öğretilen derslere göre de farklılık gösteriyor. Ayrıca öğrencilerimizin öğrenme stillerine ve özel öğrenme ihtiyaçlarına göre de ödevlerde farklılaştırmalar yapıyoruz. 

Özetle; ödev verirken amacımız bir taraftan öğrencilerimizin;

  • Temel akademik becerilerini güçlendirmek,
  • Okul deneyimlerini zenginleştirmek ve genişletmek,

diğer taraftan da onların;

  • İnisiyatif alma ve sorumluluk bilincini geliştirmek, 
  • Onlara bağımsız çalışma becerisi kazandırmak,
  • Ve zaman yönetimini geliştirmelerine yardımcı olmak.

Ödevler aynı zamanda ebeveynlerin eğitim programımızı anlamalarına ve desteklemelerine de katkı sunuyor.

Fide’de pozitif disiplin anlayışını benimsiyoruz. Davranış gelişimi için de öğrenciyi davranışını değiştirecek kişi olarak görüyor ve süreçteki kararlara ortak ediyoruz. Bu yaklaşımda ödül ve ceza gibi motivasyonu dışarıdan sağlayan unsurlar yer almıyor.

İçsel motivasyonu artırmak için uğraş veriyoruz, sonuç yaşatarak öğrencinin hatasını anlamasına ve yinelememesi için çaba göstermesine destek oluyoruz. Yapmaması gerekeni değil de yapmasını beklediğimiz şeyleri dile getiriyoruz. Koridorda koşan bir öğrenciyi gördüğümüzde “Koşma evladım” demek yerine neden o alanda yürümesi gerektiğini açıklıyoruz. 

Kurulduğumuz günden beri akran zorbalığı konusunda “Sıfır tolerans” anlayışımızdan asla ödün vermedik. Fide, akran zorbalığı konusunda en net duruşu gösteren okullardan biri. 

Bunun için öncelikle hem öğrencilerimizi hem de Fideli aileleri kötü davranış ve akran zorbalığı farkı hakkında bilgilendiriyoruz. Bu bilgilendirmenin ardından zorba, zorbalık ve zorbalık türleri ile ilgili yaş gelişim özelliklerine bağlı olarak bir içerik akışı ile yol alıyoruz.

Örneğin, sanal zorbalık konusunu öğrencilerimiz, dijital araçlarla etkileşimlerinin daha yoğunlaştığı dönem olan ortaokul yıllarında öğreniyorlar.

Elbette ki zorbalığı tanımak ve mücadele etmek, kendini ifade edebilecek bir alan bulmayı gerektiriyor. Bu yüzden, öğrencilerimizin seslerini duyurabilmelerini çok önemsiyoruz. Çünkü duyulacağını bilmek, güvende hissetmenin en önemli anahtarlarından biri ve Fide’de tüm öğrencilerimizin kendini güvende hissetmesi bizim için vazgeçilmez. Bu nedenle, Fideli öğrenciler, zorlandıkları bir durumda yetişkin desteği istemekten çekinmezler. Haklarını bilirler ve haklarını korumak için aktif bir çaba gösterirler.

Oryantasyon, uzmanların da belirttiği gibi okuldaki ilk 80 günü kapsayan bir zaman dilimi. Bu süreci kolaylaştırmak adına okul öncesi kademesinde iki aşamalı bir oryantasyon süreci yürütüyoruz. 

Bunlardan ilki,  “Fide’den İlk Adım” uygulaması…

Okul öncesi sınıflarımızdaki bu uygulamada öğretmenimiz dersine gireceği öğrencisiyle ilk tanışmayı, onun kendini en iyi ve güvende hissettiği evinde gerçekleştiriyor. Aynı zamanda öğretmenimiz 15 dakika süren bu ziyarette öğrencisini okulda gerçekleştirilecek ve yine oryantasyonun bir parçası olan Oyun Günlerine davet ediyor.

Bu uygulamada amacımız çocuğun öğretmeniyle ilk iletişim deneyimini güvenli alanında yaşaması, böylece evden okula güvenli bir geçiş alanı oluşmasını sağlamak.

Bir sonraki  aşamada gerçekleştirdiğimiz Oyun Günleri ile de öğrencilerimize sınıftaki arkadaşlarını tanımaları, birlikte keyifli vakit geçirmeleri, okulun fiziksel yapısını öğrenmeleri ve bol bol oyun oynamaları için alan açıyoruz. Oyun Günleri 1. sınıf öğrencilerimizin oryantasyonunu da kapsıyor.

İlkokulda ara sınıfa gelen, sınıfı ya da sınıf öğretmeni değişen öğrencilerimize de okul açılmadan önceki hafta sonunda öğretmenleri ile bireysel tanışma fırsatı veriyoruz. 

Ortaokulda ise okulun açıldığı ilk hafta, öğrencilerin gelişim dönemlerine uygun olarak kurgulanmış tanışma etkinlikleriyle başlıyor. Bu hafta boyunca öğrenciler ve öğretmenler hem birbirlerini daha yakından tanıyor hem de aralarında doğal bir bağ oluşmaya başlıyor. Aynı zamanda bu etkinlikler sırasında okulun farklı alanları aktif biçimde kullanılıyor; böylece öğrencilerimiz okulun fiziksel alanlarını yaşayarak tanıyorlar.

Anaokulu programımızda haftada 12 saat İngilizce eğitimi sunuyoruz. İlkokulda, sekiz saat Türk öğretmenlerimizle ve üç saat yabancı öğretmenlerimizle olmak üzere toplam 11 saat İngilizce eğitimi veriyoruz. Ortaokulda ise yedi saat Türk öğretmenlerimizle ve üç saat yabancı öğretmenlerimizle olmak üzere toplam 10 saat İngilizce eğitimi sunuyoruz.

Biz sadece İngilizce dil eğitimine odaklanıyoruz ve ikinci yabancı dil programı uygulamıyoruz. Önceliğimiz, öğrencilerimizin güçlü, öz güvenli ve akıcı olarak İngilizce konuşma becerilerini geliştirmeleri. Başka bir dil eklemek yerine, eğitim yolculuğumuzu Fide Okullarının vazgeçilmez ve ayırt edici bir parçası olan eğitim içerikleri ve atölyeler ile zenginleştiriyoruz.

Programımız ulusal müfredat ile uluslararası standartları harmanlayan CEFR (Common European Framework of Reference) çerçevesiyle uyumlu bir program. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin dengeli gelişimini destekliyoruz; sürekli değerlendirmeler ve seviye belirleme testleriyle öğrenci gelişimini yakından takip ediyoruz.

Okulumuzda İngilizce konuşulan öğrenme ortamları oluşturuyoruz; her öğrencinin bireysel ihtiyacına uygun farklılaştırılmış öğretim uyguluyoruz. Eş öğretim modelimizle iki öğretmen birlikte çalışıyor; böylece bireyselleştirilmiş destek ve zenginleştirilmiş öğrenme deneyimleri sağlıyoruz.

Write It programımızla yazma becerilerini 2. sınıftan itibaren geliştirmeye başlıyoruz. Öğrencilerimizin düşüncelerini net, yapılandırılmış ve yaratıcı bir şekilde ifade etmelerini istiyoruz. Çünkü  yazmak, bir dil becerisi olmanın ötesinde, güçlü bir düşünme aracı…  

Ünite Sonu Projelerimizle, öğrenimi hayata taşıyoruz, İngilizce programımıza proje temelli öğrenmeyi entegre ediyoruz. Her ünitenin sonunda, öğrencilerimiz öğrendiklerini anlamlı ve gerçek yaşamla bağlantılı görevlere dönüştürüyorlar. Bu süreçte bilgiyi sadece öğrenmekle kalmıyorlar, bilgiyi kullanmayı öğreniyorlar; bununla birlikte fikirlerini İngilizce sunmayı, sorumluluk almayı, zaman yönetimini ve emeklerini bir ürüne dönüştürmeyi öğreniyorlar. 

Anaokulu öğrencilerimiz için erken çocukluk dönemine özel yapılandırılmış bir Video Learning programı uyguluyoruz. Bu yaşta çocuklar taklit, tekrar ve işitsel girdilerle öğreniyorlar; bu nedenle öğretmenlerimiz kısa ve eğlenceli öğretim videoları hazırlıyor ve öğrencilere küçük görevler veriyorlar. Çocuklar dili duyuyor, bağlam içinde görüyor ve öğretmenleriyle birlikte pratik yapıyorlar. Aynı zamanda ev–okul iş birliğini de güçlendiriyoruz, ailelerin sürece aktif ve destekleyici şekilde katılmasını sağlıyoruz.

Dil gelişimini ayrıca çevrim içi okuma platformları, ek okuma kitapları ve dijital araçlarla da destekliyoruz. Öğrencilerimiz seviyelerine uygun hikâyeleri keşfediyor, dinliyor, okuyor, soruları cevaplıyor; amacımız bu yöntemle de düzenli okuma alışkanlığı kazanmaları…  

  1. sınıf öğrencilerimize LGS İngilizce sınavı için odaklı hazırlık ve akademik destek sunuyoruz; sınava kendinden emin şekilde girmelerini sağlıyoruz.

Ayrıca sınıfın ötesinde, öğrenimi küresel düzeye taşıyoruz.

Owlypia ile İngilizce seviyesi ileri olan öğrencilerimize farklılaştırılmış öğrenme fırsatları sunuyoruz.

OBigRead ile öğrencilerimizin okuma becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştiriyoruz; hayal gücü, empati, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini destekliyoruz.

JMUN’da ise öğrencilerimiz küresel farkındalık, liderlik ve topluluk önünde konuşma becerileri kazanıyor; diplomat rolüne girerek dünya sorunlarına çözüm üretiyorlar.

Ayrıca Yale Üniversitesi ile bir çalışma yürütüyoruz. Öğrencilerimiz Yale Global Leadership Masterclass Series’e katılıyor, Yale International Relations Association Global Essay Competition’da yarışıyor. Bu programlarla akademik becerilerini geliştiriyor ve fikirlerini küresel platformda ifade etme fırsatı buluyorlar.

Destination Imagination çalışmasında öğrencilerimizin yaratıcılık, takım çalışması, kritik düşünme ve problem çözme becerilerini oyun ve projelerle geliştiriyoruz.

Uluslararası akademik bir yarışma olan TeenEagle da; öğrencilerimizin İngilizce ifade, eleştirel düşünme ve küresel farkındalık becerilerini güçlendiren bir diğer çalışmamız.

Ayrıca öğle kulüpleri, atölyeler, seminerler, veli iş birliği ve sürekli iletişimle öğrencilerimizi destekliyoruz.

Kısacası, öğrencilerimiz İngilizceyi yalnızca öğrenmiyor — yaşıyor, kullanıyor ve günlük hayatlarının doğal bir parçası hâline getiriyorlar.

Gerek ana dilde gerekse İngilizce ulusal ve uluslararası çalışmalara öğrencilerimizin etkin katılımını sağlıyoruz. Bu çalışmalarda  yer almanın öğrencilerimizin akademik gelişimleri kadar sosyal gelişimlerine de önemli katkısı oluyor. 

Yeri geldiğinde farklı yaş gruplarıyla çalışmak, birlikte üretmek, birlikte öğrenmek, takım çalışması yapmak, farklı kültürlerle tanışmak… Bunların hepsi onlar için çok değerli kazanımlar.

Erasmus projeleri, Nasa Space Apps Challenge etkinlikleri,  öğrencilerimizin önemli deneyimler kazandıkları çalışmalardan bazıları…

Mezunlarımıza 7. sınıftan itibaren hedeflerini sormaya başlıyoruz. LGS sınavında %1’lik dilimin altında olan veya oldukça yüksek puanla öğrenci alan okulların yanı sıra spor veya güzel sanatlar alanında eğitim almayı hedefleyen öğrencilerimiz de oluyor. Bu hedef çeşitliliğinin zenginlik olduğunu düşünüyoruz. Öğrencilerimize liseye giden yolda hedefleri doğrultusunda eşlik ediyoruz. Her öğrencimiz hedefi doğrultusunda bir okula yerleşiyor.  

Okulumuzda dersler 08.45’te başlıyor, 16.15’te bitiyor. Öğrencilerimizin gün akışını yakalaması için 08.30’da okulda olmalarını bekliyoruz. 

  • Sınıflarınız kaç kişilik?

Okul öncesi sınıflarımız 16-18 kişilik, ilkokul ve ortaokul sınıflarımız 20-22 kişilik.

İlkokul düzeyinde, öğrencilerimizin yaş ve gelişim özellikleri dikkate alınarak 2+2 sınıf yapılanmasını uyguluyoruz. Öğrencilerimiz 1. ve 2. sınıf sürecini aynı öğretmenle, 3. ve 4. sınıf sürecini ise sınıfların yeniden karılması ile farklı bir öğretmenle deneyimliyor. Neden böyle? Çünkü bu yaklaşım, küçük yaşlardaki öğrencilerin güven duygusunu pekiştirip öğretmenleriyle güçlü bir bağ kurmalarını ve öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini destekliyor. Aynı zamanda, öğretmen değişimiyle birlikte öğrencilerin değişime uyum sağlama, yeni ilişkiler kurma ve farklı bakış açılarıyla etkileşimde bulunma becerilerini güçlendirerek sosyal ve duygusal gelişimlerine katkı sağlıyor.

Ortaokulda ise öğrencilerimiz her yıl farklı sınıf gruplarında yer alıyor. Bu uygulama ile öğrencilerin her sene farklı arkadaşlarla tanışarak sosyal çevrelerini genişletmeleri, iş birliği ve uyum becerilerini geliştirmeleri hedefleniyor. Ayrıca birbirini olumlu veya olumsuz yönde etkileyen öğrenci etkileşimleri göz önünde bulundurularak, öğrenme ortamlarının daha dengeli ve verimli hâle getirilmesi amaçlanıyor. Böylece her öğrenciye gelişimini destekleyen, dinamik ve zengin bir öğrenme deneyimi sunuluyor.

Oldukça zengin bir okul sonu etkinlik programımız var. Öğrencilerimiz sanat, spor ve temel dersleri içeren bu programdan istedikleri etkinlikleri seçerek yıl boyunca çalışmalarını sürdürüyorlar.

Müzik derslerinde öğrencilerimiz, temel nota bilgisi ve ritim çalışmalarıyla müziğin yapısal unsurlarını öğreniyorlar. Bu süreç, yalnızca teknik becerilerin kazanımı ile sınırlı kalmıyor. Öğrencilerimiz, farklı müzik türlerini dinleyip estetik duyarlılıklarını ve müzik zevklerini geliştirme fırsatı buluyor da diyebiliriz.

Fide’deki müzik eğitiminin en önemli etaplarından biri de 4. sınıf seviyesinden itibaren gerçekleştirilen envanter çalışmaları… Bu çalışmalarda öğrencilerimiz, ilgi ve eğilimlerine uygun bir müzik enstrümanı seçiyorlar. Keman, çello, klarnet, flüt veya gitar enstrümanlarından birini seçerek bu enstrümanla Fide’deki okul yılları boyunca sürecek bir eğitim sürecini deneyimliyorlar.

Bu çalışmalarla performans becerisinin yanı sıra disiplin, özdenetim ve sanatsal ifade yeteneklerini de güçlendiriyorlar. Bu açıdan bakıldığında Fide’deki müzik eğitiminin, öğrencilerin bilişsel, duygusal ve estetik gelişimlerini destekleyen bir sanat eğitimi özelliği taşıdığını da söyleyebiliriz. 

Deprem güvenliği son derece önem verdiğimiz konuların başında geliyor. 6 Şubat depremlerinin ardından her iki okul binamız kontrollerden geçirildi. Okul öncesi ve ilkokul sınıflarımızın yer aldığı Serpil Yazıcı Kampüsümüz iki katlı yatay mimarisi ve çelik konstrüksiyondan oluşan yapısıyla deprem güvenli bir yapı olarak eğitim veriyor. İdealtepe Kampüsümüz de 2023 yılında yapılan güçlendirme çalışmasında dış cephesini kaplayan çelik kolonlar ve sınıflarda yer alan çelik konstrüksiyonlarla donatıldı ve deprem güvenli bir yapı özelliğini taşıyor. İki okul binamız da 2018 deprem yönetmeliğine uygun olarak eğitime devam ediyor.

Öğrencilerimizin sağlıklı ve güvenli bir okul deneyimi bizler için son derece önemli. İki okulumuzda da okul hemşiremiz bulunuyor. Herhangi bir acil durumda ilk müdahale onlar tarafından yapılıyor, gerekli durumlarda aileler bilgilendiriliyor. Bunun yanı sıra öğretmenlerimiz ve okul çalışanlarımız düzenli aralıklarla ilk yardım eğitimlerine katılıyorlar.

Öğrencilerimizin okula girişlerinin tamamlanması ile birlikte okul kapılarımız öğrenci giriş-çıkışlarına kapatılıyor; öğrencilerimizin planlı programlar haricinde gün içinde okul dışına çıkmalarına izin verilmiyor. Gün içindeki ziyaretçi girişleri her iki okulumuzda da karşılama sorumlularımızın denetiminde gerçekleştiriliyor. Okullarımızın iç ve dış mekanlarında belirli alanlarda güvenlik kameraları yer alıyor.

Fide’de çocuklar çok sağlıklı bir beslenme deneyimi yaşıyor. Yemeklerimiz Fide Okullarının kendi özel mutfağında, 2021 yılında kurulan Fide Mutfak’ta, gıda mühendisimiz ve diyetisyenimizin gözetiminde, deneyimli ve profesyonel bir ekip tarafından hazırlanıyor, sıcak zinciri ile okullarımıza teslim ediliyor. Okullarımızda kantin bulunmuyor. Aylık yemek menülerimizi web sitemizde Okullarımız bölümünde görebilir, inceleyebilirsiniz. 

Evet, Fide’de belirlenmiş bir okul forması standardı var. MEB’in tek tip kıyafet genelgesi sonrasında öğrencilerimizle ve velilerimizle bir anket çalışması yaptık ve hangi renklerin / hangi modellerin kullanılacağı konusunda bir sonuca vardık. Öğrencilerimizin günlük kullanımda rahat edebilecekleri, sade ve Fide’nin kimliğini yansıtan bir okul formamız var.

Servis konusunda çözüm ortağımız olan firma aracılığıyla İstanbul Anadolu yakasında pek çok noktaya servis hizmeti sunabiliyoruz, velilerimizin servis tercihine bağlı olarak da rotalar her yıl yeniden oluşturuluyor. Bununla birlikte İstanbul’da günden güne artan trafik nedeniyle çocukların okula ulaşımının mümkünse öncelikle aileler tarafından sağlanmasını anne-babalara tavsiye ediyoruz.

Kayıt sürecinde amacımız sizin çocuğunuz özelinde Fide’nin çocuğunuz için doğru okul olup olmadığına birlikte karar verebilmek. Bunun için de önce sizinle Fide’ye dair bilgi edinebileceğiniz tüm içerikleri ve organizasyonları paylaşıyoruz. 

Bunlar neler?

Fide’yi anlattığımız video içerik, 

Sıkça Sorulan Soruların video ve yazılı yanıtları, 

Web sitemizdeki bilgiler,

Fideli olmak isteyen ailelerle bir araya geldiğimiz yüz yüze ve çevrimiçi Fide’yi Anlatıyoruz buluşmaları,

Fide’deki akademik programa dair fikir edinebileceğiniz Deneyim Atölyeleri buluşmaları

Bu kanallardan okulumuz hakkında bilgi edindikten sonra şayet siz de Fide’nin çocuğunuz için uygun olduğunu düşünüyorsanız bireysel görüşme organize ediyoruz. 

Bu görüşme öncesinde size bir form gönderiyoruz. Bu formda çocuğunuzun gelişim süreciyle ilgili bir takım sorularımız oluyor. Görüşmeye de çocuğunuzla birlikte gelmenizi istiyoruz. Çünkü sizin okul yöneticilerimizle yaptığınız bireysel  görüşme esnasında Rehberlik Birimimiz de çocuğunuzla, onun sosyal-duygusal hazırbulunuşluğunu gözlemleyeceği bir çalışma yapıyor.

Bu çalışmanın ardından da Kayıt Departmanındaki arkadaşlarımız sonuçla ve süreçle ilgili bilgi vermek için sizinle iletişime geçiyor.

Bu çalışmanın çıktıları ve sizden aldığımız form yanıtları bize öğrenciye dair bir fikir, bir bilgi veriyor. Çocuğunuzun Fide’ye kayıt olması durumunda hem okul yöneticilerimiz hem de Rehberlik Birimimiz bu sonuçlardan yola çıkarak en doğru sınıf karmasını yaratmanın izini sürüyor. 

Kayıt süreci ile ilgili önemli bir detay da şu: Okulumuz 2 kampüsten oluşuyor. Fide İdealtepe Kampüsü, Fide Serpil Yazıcı Kampüsü. Bu iki okulu birbirinden ayıran temel özellikse eğitim kademelerinin farklı olması. Fide Serpil Yazıcı Kampüsünde okul öncesi ve ilkokul sınıflarımız, Fide İdealtepe Kampüsünde ise ortaokul sınıflarımız yer alıyor. 4-5 yaş ya da 1. sınıfa Fide Serpil Yazıcı Kampüsünde başlayan öğrencilerimiz 4. sınıfı burada tamamladıktan sonra ortaokul için Fide İdealtepe Kampüsüne geçiş yapıyorlar.

Üç çeşit bursumuz var: İhtiyaç bursu, başarı bursu ve branş bursu. İhtiyaç bursunda öğrencimizin ailesi içinde yaşanabilecek olası bir problem durumunda aile okul yönetimine başvururak burs talebinde bulunabilir.  Başarı bursu, ortaokula geçişte dışarıya da açtığımız bursluluk sınavlarına Fideli öğrencilerimiz de isterlerse girebilir. Ve branş bursu, belirli branşlarda milli takım seviyesinde başarı gösteren öğrenciler için belirlenen %3 kontenjanlı bursumuz.

Öğrenci ihtiyaçlarını önceliklendiren, farklılıkları zenginlik olarak gören, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş öğretmenlerin bu öğrenme yolculuğunda eşlikçilerimiz olması bizim için çok önemli. Kendisine ve çevresine saygılı, merakını ve tutkularını koruyan ve besleyen, heyecanıyla çevresine ilham veren öğretmenler Fide’ye can suyu taşıyanlardır. 

Öğrenme yolculuğumuza eşlik eden öğretmen arkadaşlarımızı nitelikleri, uygunlukları ve okulun ihtiyaçlarına dayalı bir süzgeçten geçirerek ekibe dahil ediyoruz. Bu sürece sadece idareciler değil bölüm başkanları da dahil oluyor. Öğretmenlerimizin düzenli olarak değerlendirildiği, hem kişisel hem mesleki gelişimlerini desteklediğimiz bir anlayışla ilerliyoruz.

Bu alan bizim tüm yıla yayarak yürüttüğümüz bir süreç. Fide’de yıl içinde velilerin de dahil olduğu bazı etkinlikler gerçekleştiriyoruz ve sonrasında bir sonraki yıl daha iyisini yapabilmek için velilerimizle bu etkinlikler hakkında bizlere geri bildirim verebilecekleri anketler paylaşıyoruz. 

Yaptığımız odak grup toplantılarıyla da kademe bazında iyi giden veya güçlendirilmesi gereken alanlar hakkında konuşuyoruz, çözüm önerileri varsa dinliyoruz. 

Ayrıca, her yıl sonunda  öğrencilerimiz ve velilerimiz ile eğitim ve ek hizmet süreçlerini bütünsel olarak değerlendirebilecekleri bir anket paylaşıyoruz. Tüm bu geri bildirimleri de dikkate alarak sonraki yıllar için planlamalarımızı şekillendiriyoruz.