Neler Yapıyoruz ?
Fide’de, çocukların öğrenme merak ve heyecanlarının sürekliliğini sağlayacak dersler ve etkinlikler yapıyoruz.
Sorgulatan, derinleştiren öğrenme ortamları yaratıyoruz.
Fide’de Öğrenme Derslerle Sınırlı Değildir
Fide'de öğrenme sadece derslerle sınırlı değildir; çocukların ilgi alanlarını, yeteneklerini ve dünyayı keşfetmelerini sağlayan bir yolculuktur. Akademiden sanata, spordan bilime uzanan deneyimlerle her öğrencinin kendini ifade edebileceği bir öğrenme alanı yaratırız.
Tematik Öğrenme Yolculuğu ile Yeni Fikirler
4 yaş sınıflarımızdan itibaren başlayan okulumuza özgü tematik öğrenme yolculuğu sınıftaki öğrenmeyle birlikte etkinlikleri, atölyeleri ve gezileri kapsar. Öğrenciler tematik öğrenmeyi, farklı disiplinlerin birbiriyle ilişkilendirildiği bir süreç olarak deneyimler. Bu yaklaşım öğretmen ve öğrencilerin bir yarış içinde koşmadığı, merakın, heyecanın, soruların eksik olmadığı, sorgulatan, derinleştiren bir öğrenme ortamıdır aynı zamanda.
Tema çalışmalarında öğrencilerimizin bütünü ve ilişkiler ağını görmelerini sağlayan bir bakış açısı oluşturmalarını hedefleriz. Bu anlayış ortaokul ders programında da benzer şekilde devam eder.
Bireysel Takip Sistemi ve Akademik Başarı
Fide’de öğrencileri, yalnızca sınavlara değil; hayata hazırlarız. Başarı anlayışımızı, elinden gelenin en iyisini yapmak olarak tanımlarız. Emek vermenin, sorumluluk almanın, çalışmanın ve yorulmanın önemine inanırız. LGS sürecinde öğrencilerin hedeflerine eşlik ederken, ihtiyaca yönelik farklılaştırma çalışmaları yaparız. Süreç boyunca bireysel takip yapar; öğrencinin güçlü yönlerini destekler, gelişmesi gereken yönlerine rehberlik ederiz ve sınavın ötesinde bir gelişim anlayışını benimseriz.
Bahçe Zamanı
Teneffüsler bizim için çok değerlidir. Fide, öğrencilerin her mevsimde doğayla buluştuğu, sosyalleştiği, oyun oynadığı “bahçe zamanı”na özel bir anlam yükler. Çünkü bahçe zamanları Fideli öğrencilerin empati, öz denetim, farkındalık, sorumluluk alma, ilişki yönetimi, dayanıklılık, mizah, geri bildirim gibi yaşam becerilerini de kazanabilmeleri için bulunmaz bir fırsattır.
Okul Öncesi ve İlkokulda Ahşap Dersi
Fide’de çocuklar küçük yaştan itibaren çekiç, testere, eğe gibi malzemeleri kullanmaya başlar.
Öğrencilerimiz 5 yaşında ahşap dersi ile tanışır. Minik eller küçük yaştan itibaren çekiç, testere, eğe gibi malzemeleri kullanmaya başlar. Bu ders çocuklara sadece ahşabı tanıtmakla kalmaz; dikkat, sabır, odaklanma ve sebat gibi çok değerli beceriler kazandırır. Zaman içinde küçük elleriyle şekillendirdikleri ürünlerin her biri, onların hem yaratıcılığını hem de öz güvenini besler. Fideli çocuklar okul öncesinde ve ilkokulda her sınıf seviyesinde yaş gelişim özelliklerine uygun farklı ürünler üzerinde çalışır.
5 yaşta parça birleştirme ve oyuncak yapımı, 1. sınıfta ahşap heykel-oyuncak yapımı, 2. sınıfta ahşap portre-tablo, 3. sınıfta mini tabure ürettikleri bu serüven 4. sınıfta en heyecan verici bölüme ulaşır. Öğrencilerimiz 4. sınıfta yıl boyunca kendi ahşap kitaplıklarını yapmak için çalışır. Ortaokula geçerken kendi emekleriyle ürettikleri, yıllarca odalarında kullanabilecekleri kitaplıklarıyla uğurlarız onları.
Okul Öncesi ve 1. Sınıflarda Bisiklet Dersi
Fideli öğrenciler, 5 yaşta ve 1. sınıfta bahar dönemi geldiğinde beden eğitimi dersinde bisiklet sürme eğitimi alır. Çocukluğun bu en renkli ve eğlenceli aracı, Fideli öğrenciler için aynı zamanda dengede kalabilme ve odaklanma becerilerinin geliştiği unutulmaz bir öğrenme deneyimidir.
Okul Meclisi ve Fidelity’de Sorumluluk Alan, Karar Veren Çocuklar
Ekim ayında, Cumhuriyet Bayramından hemen önce okul bir seçim sürecine girer. Sınıf temsilcileri, okul başkanı ve yardımcısı seçilir; böylelikle okul meclisi oluşur. Okul meclisi her hafta Fidelity adındaki bir ders saatinde hem sınıfları hem tüm okul topluluğunu ilgilendiren öğrenci gündemlerini ele alır, görüşür, karara bağlar. Örneğin, okul bahçesindeki scooter yolu öğrencilerin en renkli Fidelity kararlarından biridir. Fide’de öğrenciler özel gün ve kutlamalarda da etkin olarak görev alır. Okulun ilk haftalarında oluşturulan tören komitelerinde yer alan öğrenciler 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı gibi resmî bayramlar ile Kostüm Günü, Kitap Tozu Şenliği gibi okul etkinliklerinde karar alıcı ve uygulayıcı rol üstlenir. Tüm bu çalışmalar öğrencilerimizin öz güven, girişimcilik, sorumluluk alma ve demokratik katılım becerilerine önemli katkılar sunar.
Bahçede Ders: Açık Sınıf
Okul sadece sınıftan ibaret değildir. Fide’de öğrenme, kampüsün her yerindedir. Açık Sınıf isimli uygulamayla öğretmenlerimiz kimi zaman sınıfı bahçeye taşır. Açık havada yapılan dersler öğrenciler için heyecan verici ve ilgi çekicidir.
Öğrencilerimiz kendi atölyelerini düzenliyor
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin yanı sıra sosyal gelişimlerinde ve farklı beceriler kazanmalarında atölye dersleri önemli bir yer tutar. Bu derslerle; öğrencilerimizin yaşam içinde karşılaşabilecekleri beceri isteyen problem durumlarını onlara okulda yaşatıp çözüm yolları bulmalarına destek oluruz. Farklı alanlarla tanışmalarına fırsat yaratırızve müfredat içerisinde yer almayan ancak okul dışı yaşamda ihtiyaç duydukları becerileri kazanmalarını sağlarız.
Tadımlık Atölye
Öğrencilerin eğitim yılı boyunca dört farklı atölyeyi deneyimleyip farklı beceriler kazandıkları atölyelerdir. Bu programda öğrencilerimiz için Akıl-Zeka Oyunları, Pantomim, DI Instant Challenge, Küçük Konuşmacılar, Dijital Dedektifler, Doğa ve Kamp, İllüstrasyon, Okuma Korsanları, Yaratıcı Drama gibi pek çok ilgi çekici atölye seçeneği sunarız.
Bir Atölye
Bir Atölye’nin yürütücüsü öğrencinin kendisidir. Her öğrencimiz kendi ilgi alanına yönelik bir atölyeyi sınıf arkadaşlarına da tanıtıp, öğretebilir. Bir Atölye akran öğrenmesi açısından öğrencilerimize önemli bir fırsat sunar.
Fide’den İlk Adım: Okuldan önce, öğrencimizin evinde
Fide’den İlk Adım uygulaması, okul öncesindeki öğrencilerimizin oryantasyonunun başlangıç noktasıdır. Bu uygulamada öğretmenimiz dersine gireceği öğrencisiyle ilk tanışmayı, onun kendini en iyi ve güvende hissettiği evinde gerçekleştirir. Öğretmenimiz 15 dakika süren bu ziyarette aynı zamanda öğrencisini okulda gerçekleştirilecek ve yine oryantasyonun bir parçası olan Oyun Gününe davet eder. Bu uygulamada amacımız çocuğun öğretmeniyle ilk iletişim deneyimini güvenli alanında yaşaması, böylece evden okula güvenli bir geçiş alanı oluşmasını sağlamaktır.