Fide 2025 Yaz Okulu

Fide 2025 Yaz Okulu

Fide Neden Farklıdır?

Çocuğun Üstün Yararı

Çocuğun Üstün Yararı

Öğrenme süreçlerinin her aşamasında odağımız öğrencilerdir. Tüm kararlarımızı çocuğun üstün yararını gözeterek alırız.

Depreme Dayanıklı Güvenli Ortam

Depreme Dayanıklı Güvenli Ortam

Fide Okullarının Serpil Yazıcı ve İdealtepe Kampüsleri, olası bir deprem sonrasında bir yaşam alanı olacak biçimde, kesintisiz kullanıma uygun olarak yapılandırılmıştır.

Sağlık Önceliğimiz

Sağlık Önceliğimiz

Fide’nin akademik ve idari personelinden belirli sayıda çalışan, her yıl Sağlık Bakanlığı onaylı temel ilk yardım eğitimlerine katılır ve sertifika alırlar.

Yemeklerimiz Fide Mutfaktan

Yemeklerimiz Fide Mutfaktan

Öğrencilerimiz Fide Mutfak ekibinin özenle ürettiği yiyeceklerle sağlıklı ve lezzetli bir beslenme deneyimi yaşar.

Yenilenebilir Enerji

Yenilenebilir Enerji

Fide Okulları Serpil Yazıcı Kampüsünde yer alan güneş panellerimiz sayesinde, sürdürülebilir bir Dünya için kendi elektrik enerjisini üreten okul olmanın ilk adımlarını hayata geçirdik.


Fide’nin Temel İlkeleri

Çocuğun Üstün Yararı

Çocuğun Üstün Yararı

Farklılaştırma, yaşamla bağ kurma, hareketlilik, bütünsel öğrenme ortamı, merak
İyilik Hâli

İyilik Hâli

Oyunsu süreçler, öz farkındalık, sosyal beceri, akademik ve sosyal benlik algısı, sağlık-güvenlik, dayanıklılık, açık fikir, denge
Dayanışma

Dayanışma

İçsel rekabet, yaşam rolleri ve becerileri, ortaklaşma, iş birliği
Evrensel Değerler

Evrensel Değerler

Farklılıklar, kişisel bütünlük, hakkaniyet, insan onuruna saygı, toplum hizmeti, merhamet
Demokratik Kültür

Demokratik Kültür

Çocuğa söz hakkı, açık ve şeffaf iletişim
Başarı

Başarı

Hedef belirleme, sorumluluk alma, öğrenme çıktıları, beceri gelişimi, bilimsel düşünce, sürdürülebilirlik, takip
Estetik Algı

Estetik Algı

Özen, değer verme, eleştirel düşünme, bakış açısı, yaratıcılık
Az Daha Çoktur

Az Daha Çoktur

Derinlik, nitelik, içselleştirme, sadelik
Ritim-Rutin-Ritüel

Ritim-Rutin-Ritüel

Kültür, gelenek, eylem, akış

Fideli Başarılar

Go Takımımız İstanbul Şampiyonu oldu Go Takımımız İstanbul Şampiyonu oldu

Go Takımımız İstanbul Şampiyonu oldu

Fide Go Takımı, İstanbul Go Okulu tarafından düzenlenen 10. Açı Okulları Takım Go Turnuvasında en çok madalya kazanan takım oldu ve şampiyonluk kupası aldı.
20’den fazla okulun katıldığı organizasyonda öğrencilerimizden Ege A. ve Duru İ. ilkokul kategorisinde turnuvayı namağlup tamamlayarak madalyaya hak kazandı.
Öğrencilerimiz Ali Baran B., Mehmet Bulut E., Mete G., Kaan T., Yaprak Ece Y., Güneş Fatma Y. de ortaokul kategorisinde turnuvayı namağlup tamamladı ve madalya kazandı.
Bu sonuçlarla Fide Go Takımı turnuvada hem en çok madalya kazanan takım hem de İstanbul Şampiyonu oldu.

Fide JMUN Takımı okulumuzu başarıyla temsil etti! Fide JMUN Takımı okulumuzu başarıyla temsil etti!

Fide JMUN Takımı okulumuzu başarıyla temsil etti!

Fide JMUN Takımı öğrencileri, TARJMUN Konferansında başarılı performanslarıyla dikkat çekti. Ekim ayından bu yana büyük bir özveriyle çalışan 10 kişilik JMUN takımımız, konferansta okulumuzu başarıyla, iş birliği içinde ve öz güvenle temsil etti.

Fide JMUN Takımından dört öğrencimiz konferanstaki performanslarıyla ödül almaya hak kazandı:
Leyla Derin E., Fide Ortaokulu 7. Sınıf Öğrencisi - WHO Komitesi En İyi Delege Ödülü
Ezgi O., Fide Ortaokulu 6. Sınıf Öğrencisi - UNICEF Komitesi Mansiyon
Bahar D., Fide Ortaokulu 6. Sınıf Öğrencisi - WHO Komitesi Mansiyon
Defne E., Fide Ortaokulu 7. Sınıf Öğrencisi - UNICEF Komitesi Mansiyon

A Capella Fide’ye Avrupa’dan “Onur Ödülü” A Capella Fide’ye Avrupa’dan “Onur Ödülü”

A Capella Fide’ye Avrupa’dan “Onur Ödülü”

Fide Okulları A Capella Korosu, İspanya’nın Lloret de Mar kasabasında düzenlenen uluslararası “Golden Voices of Montserrat” yarışmasında kültürel mirası geliştirmeye yönelik üstün katkılarından dolayı UNESCO’nun partneri Avrupa Folklor Festivalleri Birliği (European Association of Folklore Festivals) tarafından Onur Ödülü’ne lâyık görüldü. 

Küçük Erkekler Hentbol Takımımız İstanbul İkincisi oldu Küçük Erkekler Hentbol Takımımız İstanbul İkincisi oldu

Küçük Erkekler Hentbol Takımımız İstanbul İkincisi oldu

İstanbul Okullar Arası Hentbol Şampiyonası’nda Küçük Erkekler Hentbol Takımımız İstanbul İkincisi oldu.

2023 yılında kurulan Fide Küçük Erkekler Hentbol Takımı bu sonuçla 24-27 Mart 2025 tarihleri arasında yapılacak Türkiye Okullar Arası Hentbol Şampiyonası grup karşılaşmalarına katılmaya hak kazandı.

Siz de Fideli Olun!

Ön kayıt formunuzu iletin, sizi hemen arayalım.

Akademide Tematik Yaklaşım

Öğrenciler tematik yaklaşımda, birbirleriyle ilişkilendirilmiş derslerle bütünsel öğrenmeyi deneyimler. Öğrenme yolculuğuna, merak ettiğimiz büyük soru ile başlarız.

Öğrenciler tematik yaklaşımda, birbirleriyle ilişkilendirilmiş derslerle bütünsel öğrenmeyi deneyimler. Öğrenme yolculuğuna, merak ettiğimiz büyük soru ile başlarız.

1
2
Her yaş grubunda tematik anlayışı belirleriz. Örneğin, “Sanat” teması tüm okulda işlenirken her sınıf seviyesi sanatın başka bir alt başlığını inceler.

Her yaş grubunda tematik anlayışı belirleriz. Örneğin, “Sanat” teması tüm okulda işlenirken her sınıf seviyesi sanatın başka bir alt başlığını inceler.

Bütüncül ve disiplinlerarası bu yapı, büyük sorunun yanıtları ile birlikte, çocuğa pek çok alanla ilgili benzer ya da farklı bakış açıları kazandırır.

Bütüncül ve disiplinlerarası bu yapı, büyük sorunun yanıtları ile birlikte, çocuğa pek çok alanla ilgili benzer ya da farklı bakış açıları kazandırır.

3

Örneklerle Tematik Yaklaşım

Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı
Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı

Tematik Yaklaşım ve Bütünsel İlişkiler Ağı

Çocukların yaş gelişim özelliklerini göz önüne aldığımızda, bilgiyi bütünün parçası olarak gördükleri ve bütünleşik etkinliklerle bunu deneyimlemelerinin kalıcı öğrenmeleri üzerinde etkili olduğu bilinmektedir. Tematik yaklaşım, bu öğrenmelerin biricik ve kalıcı olmasında bizler için yol göstericidir.

Tematik yaklaşımla; sanat, matematik, bilim, Türkçe gibi farklı öğrenme alanlarında bütünsel bir ilişkiler ağı oluşturulur. Çocuk, bu ilişkiler ağını kendi merakı ve öğrenme stiline uygun şekilde keşfeder, içselleştirir.

Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme
Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme

Tematik Yaklaşım ve İçerikte Derinleşme

Fide’de ilk yıllar öğrenme 6 ana tema üzerinden gerçekleşir: Benim Öyküm, Sanat, Sistemler, Zaman, Doğa ve  İyilik-Sağlık. 

Her tema 6 hafta sürer ve bu temaların sonunda ulaşmak istediğimiz büyük fikirler vardır. Bizi bu büyük fikirlere götüren süreçte temel sorularımız çok önemlidir. Bu sorular aracılığıyla çalışmak istediğimiz konuların kapısını aralar ve içeriği derinleştiririz. Bu sorular, tartışmaya açık, yeni fikirler oluşmasına ortam sağlayan sorulardır. Her tema altında öğrenilecek dersler belirlenir, derslerin birbirine bağlandığı bütünsel öyküler oluşturulur. 

Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir
Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir

Tematik Yaklaşım ve Büyük Fikir

Tematik yaklaşımda, bütün derslerin yer aldığı eğitim öyküleri tasarlarız. Örneğin, 4. sınıflarda “Zaman” temasının alt teması olarak “Göç” konusunu işlerken bu temanın büyük fikri olan “Canlılar, Çeşitli Nedenlerden Dolayı Bir Yerden Bir Yere Gider.” büyük fikrine çeşitli sorularla ulaşmaya çalışırız:  Göç nedir? İnsanlar neden göç eder? Göç etmek bir tercih midir? Geçmişten günümüze insanlık tarihindeki önemli göçler nelerdir? Canlılar göç edecekleri yerlere nasıl karar verir? İnsanlar, göç ettikleri toplumu nasıl etkiler? 

Bu cevapları ararken öğrencilerimizden temada öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılı hikâyeler oluşturmalarını isteriz.

Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçin.
WhatsApp